Thursday, August 29, 2013

Sabar je lah...


Assalamualaikum

haish jiran ni tak tahan dah. macam-macam perangai. 
sampai tahap aku duk diam kat dalam rumah, malas nak ambik peduli walaupun memang aku tak pernah peduli pun..huhu

aku ni dah lah tak pandai nak ramah mesra sangat, dang dang kate aku sombong, siap gitau kat mak aku, mak angkat en fadzil lagi aku ni sombong, lantak lah.tapi kalo nak beli tupperware dang dang tu gak cari aku, tak sombong plak aku nih time tu..hai lah jiran

tu takpe, bila aku duk bersih kat tepi rumah ni, lepas aku setle je masuk rumah, dang dang tu gak dia cangkul2 tanam serai..alahai jiran tanah kome luas berbane lagi kat tepi ni juge nak bertanam serai...

lepas tu dah lah gune telaga kat depan rumah aku ni, telaga arwah atuk en fadzil, selamba je letak mesin sedut air, aku tak campur coz memang aku tak duduk cni lagi dia dah gune telaga tu..kami tak sedut pun air tu...dieee je yang gune..

sekarang ni dia buat pagar 5kaki okeh, pagarkan telaga tu coz haritu kucing jatuh dalam tu, salah die gak lepas baiki mesin tak tutup balik, kucing kan suke duk lepak atas tu..tu pun die salahkan kucinggg sebab jatuhkan diri sendiri dalam tu...entah pape lah die tu..

rapat giler rumah telaga 5 kaki yang die buat tu...rumah telaga tu betul2 depan rumah aku, so kalo nak kuar masuk kete kene hati2 tak pasal2 calar kete kene pagar telaga tu..huhu macam hak die plak telaga tu, semak okeh kat depan rumah aku ni, dah lah siap angkut seme meja yang dah tak gune masukkan dalam tu, lagi semak depan rumah aku..apalah salahnye dah tak gune buang je lah, takpun sedekah ke...alahai jiran tak menahan...

sejak ade orang sewa rumah kat depan ni, rumah mak si jiran ni dah takde orang duduk so die bagi orang sewa...amboii sombong gile okeh anak2 die, siap jeling2 lagi kat kami...cungkilkan mate tu...tapi time komputer rosak dang dang tu gak meleleh ketuk pintu ni suh baiki...alahai anak jiranku...

lepas ni ape plak die nak buat..sabar je lah
ok itu aje nak citer setelah bertahun menahan....

2 comments:

  1. Adus. Mcm2 ragam jiran kamu k.na.sabor je la k.na.

    ReplyDelete