Wednesday, November 13, 2013

Buat Aiskrim yang Sihat


Assalamualaikum

Sapa lah tak suka aiskrim kan
semua jenis aiskrim aku rasa sedap tapi tengok jugak lah perisa dia
tapi aiskrim buah ni memang sedap mesti try buat
lebih2 lagi kalau ada anak2 kecik tu
memang payah diorang nak makan buah2 kan
tak yah lah beli buah dalam tin tu guna buah2 segar
kita tak tahu proses dia camna
sekali sekala boleh lah nak menidakkan benda2 dalam tin payah jugak kan


Aiskrim ni aku guna buah kiwi strawberry plum lemon dan madu
sepatutnya dia guna lemonade yang dah siap jual kat mall tu tapi aku buat sendiri je
just perah lemon dalam air masak lepas tu taruk madu tak yah guna gula lagi lah healthy kan aiskrim ni

buah plak aku nak letak kiwi hijau tapi takda beli jelah kiwi kuning
kalau kiwi hijau lagi lawa warna dia
blueberry pun aku lupa beli


Buah ni aku hiris besar2 baru nampak texture dia
bila dah keras memang nampak menarik aiskrim ni
tapi tulah nak lawa kena pandai combine warna
lepas ni nak tambah blueberry kiwi hijau sunkist
mesti lagi best 


Aku guna bekas aiskrim bentuk bulat gini 
susah sikit lah nak masukkkan buah coz aku potong besar2 kan
kalau nak lagi lawa kena guna bekas yang berpetak tu
lagi nampak texture buah

Cara buat aiskrim ni senang sangat2
potong buah besar2 baru lawa
lepas tu susun dalam bekas aiskrim 
taruk lemonade
masuk dalam peti sejuk
dah keras boleh makan
senang dan healthy aiskrim ni


No comments:

Post a Comment