Monday, November 11, 2013

Tak sabarnya tunggu dapur siap


Assalamualaikum

Takdelah renovate besar-besaran pun
 just runtuhkan kabinet asal tukar pintu dan buatkan pintu dapur sekali
senang nak keluar masuk 
b4 ni pintu dapur kat bahagian tepi kami dah tutup terus

kabinet dulu just ada table top lepas tu terbuka bahagian bawah
so kita gantikan dengan kc yang baru
kami hire kawan En Fadzil buatkan
diorang hanya buat time weekend sabtu sehari je jumaat tak buat cuti
dah 2 minggu baru camni

mybe besok baru pasang pintu tingkap semua tu
tiles baru separuh
kena tunggu siap pasang pintu baru start pasang tiles semula
memang kena sabar betul2 lah coz susah sikit lah nak masak 
nak makan luar kalau seminggu bolehlah tahan 
ini berbulan2 mahu muntah makan kedai 
nasib baiklah diorang dah siap2 buatkan kabinet kayu untuk dapur dan sink tu
bolehlah dari takda kan


gambar kat bahagian dalam dapur
aku nak buat L shaped kc lepas tu buat island senang nak bekfes
dapur rumah aku ni memanjang so aku divide dengan island kat tengah2
satu untuk kc satu bahagian lagi untuk laundry area
rumah aku takda bilik kat bawah so tak boleh nak buat laundry room 


bahagian luar nanti nak simenkan sikit lepas tu tanam rumput karpet
sebelum ni dah tanam tapi mati sebab tuan dia outstation memanjang
lepas tu nak start semula tanam2 herba 
bila bukak tingkap ni kasi nampak hijau sikit
giler berangan nak buat tu buat ni
harap2 menjadi lah


bila dah terbukak camni kucing2 aku memang happy giler lah
diorang boleh kuar masuk kat area ni 
kena lah selalu mop kalau teruk sangat berdebu
debu sikit2 tu aku vacum je


4 comments:

  1. Hehe. Table top eh namanya kak na. Thehe. Baru tahu.

    ReplyDelete
  2. Best2 ada kc. Nak berangan gak la. Nanti da siap post gambo eh. Jadi inspire.

    ReplyDelete
  3. moh le same2 kite berangan moge jd kenyataan...

    ReplyDelete