Monday, October 18, 2010

an evening in Merang...

bila bersama2 mencutikan diri, tinggalkan sekejap keje2 yang dah saya siapkan...

en fadzil macam biasa masih dapat call...takpe lah..perkara biasa bile dia bercuti...

mengakhiri cuti selama dua hari dengan memancing...ngail dekat merang, 1st pegi kat jeti bot nelayan merang tapi tak de rezeki, makcik kat jeti selamba je dapat ikan..so bile nampak cam takde tanda2 ikan nak melantak umpan udang hidup, saya habiskan masa dengan makan...en fadzil yang memancing..saya duk melantak je rendang ayam dengan ketupat palas....

busan ikan tidak melantak, saya plak yang jadi ikan melantak ketupat lagi...terus move ke muara merang dekat dengan jeti ke pulau redang...memang chomell tempat nih...baru je lempar kail dah ade ikan yang menyambar...sonok..xcited...memang sangat2 ceria ikan kat sini duk sambar2 umpan...hasil tangkapan pertama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

ikan sebelah...

sangat cepat menyambar ikan ni....lapor bebenor, tak besar sangat tapi dah buat saya terlebih xcited..tak pernah dapat ikan ni depan mata...selalu en fadzil je buat balik...

umpan saya yang disambar ikan kecik jee..ikan tanda nih...takpe lah kecik pun kan...next time saya datang lagi...

No comments:

Post a Comment